Dagelijks komen er in de praktijk konijnen op consultatie. We organiseren ook workshops omtrent konijnen en konijnenmaanden/dagen.
Houd onze kalender dus zeker in de gaten.

Hilde staat geregistreerd als konijnkundige dierenarts.

Uw konijn kan in de praktijk terecht voor:

• Vaccinatie tegen Viraal Haemorrhagisch syndroom stam 1 en 2 (RHD1 & RHD2)
    • Vaccinatie tegen Myxomatose (konijnenziekte).
    • Algemeen onderzoek en behandeling van ziektes.
    • Knippen van de nagels.
    • Voedingsadvies en advies over huisvesting, vaccinatie, preventieve sterilisatie,… .
    • Grondige gezondheidscontrole na aankoop.
    • Hospitalisatie: Kooien aangepast aan de noden van uw dier en diersoort. Konijnen en knaagdieren worden apart gehuisvest in andere ruimte dan predatoren zoals honden en katten. Zo proberen we zo veel mogelijk stress bij je dier te vermijden.
    • Tandverzorging zoals inkorten/trekken van snijtanden, vijlen van kiezen,…
    • Standaard operaties zoals sterilisatie en castratie
    • Weke delen chirurgiezoals blaas- of darmoperaties, wondhechting,..
    • Euthanasie
    • Autopsie
    • Aankoop kwaliteitsvoeding, verzorging- en onderhoudsproducten, medicatie,..

Al onze ingrepen gebeuren onder volledige verdoving met gasanesthesie. Verder maken wij ook gebruik van aangepaste gasanesthesie voor konijnen. Deze kan u terug vinden onder de sectie Apparatuur. Gasanesthesie is het veiligste verdovingsmiddel bij konijnen en geeft een snelle recovery.

Vaccinatie

Tijdens de vaccinatie wordt uw konijn standaard helemaal nagekeken. Dit betekend een controle van de tanden, auscultatie van hart en longen, nazicht op vlooien, controleren van de oren op oorschurft, het bijknippen van nagels, enzovoort.
U krijgt ook een vaccinatieboekje mee. Hierin staat vermeld wanneer de volgende vaccinatie dient te gebeuren. Indien gewenst krijgt u een rappelbrief per post.

Foto’s